Ιδέα-ανάγκες-στόχοι
Η ιδέα της εισαγωγής της τοπικής νεολαίας(και μέσω αυτής όλης της τοπικής κοινότητας), στην κουλτούρα και φιλοσοφία των εργαλείων ψηφιακής Δημοκρατίας στηρίζεται σε ένα κόσμο που αλλάζει διαρκώς, χάρη στις τεράστιες δυνατότητες της ψηφιακής τεχνολογίας και προήλθε από τις συνεδριάσεις του τοπικού δημοτικού συμβουλίου κατά τη διάρκεια της πανδημίας ,που γινόταν μέσω zoom και μπορούσαν οι πολίτες να τις παρακολουθούν από το σπίτι τους και να έχουν προσωπική άποψη για τα τεκταινόμενα.
Η δυνατότητα των πολιτών να ορίζουν το τι συμβαίνει στα όρια της περιοχής που βιώνουν είναι ουσιαστικότατο τμήμα της τοπικής δημοκρατίας. Ως εκ τούτου είναι βασικό να εκδηλωθεί το ενδιαφέρον των πολιτών για να συμμετέχουν άμεσα και ενεργά στην πολιτική , ειδικά στη διαδικασία λήψης αποφάσεων σε τοπικό επίπεδο, καθώς και να βελτιωθεί η διάδραση μεταξύ των πολιτών και των αιρετών τους εκπροσώπων.
Υπάρχουν πολλοί τρόποι προώθησης της δημοκρατικής συμμετοχής, που απαιτούν διάλογο πρόσωπο με πρόσωπο, αλλά σήμερα υπάρχουν και τα ηλεκτρονικά μέσα και εργαλεία πληροφόρησης που εργάζονται προς τον ίδιο σκοπό : να γίνουν οι τοπικές κοινωνίες πιο δημοκρατικές, ανοικτές, υπεύθυνες και προσβάσιμες στο κοινό.
Οι ανάγκες που εντοπίστηκαν αφορούν στην άμεση και συμμετοχική δημοκρατία, όπου η ύπαρξη, λειτουργία και σωστή χρήση ψηφιακών μέσων είναι σε θέση να ενδυναμώσουν το ρόλο του ατόμου - και ιδιαίτερα των νέων - διευκολύνοντας την πολιτική συμμετοχή, την πληροφόρηση, τη συζήτηση και τη συμμετοχή σε τοπικές ψηφοφορίες.
Οι νέοι της τοπικής μας κοινότητας έχουν ανάγκη από :
ΦΩΝΗ, δηλαδή τρόπους να εκφράζουν τις απόψεις τους σε φορείς λήψης αποφάσεων και
ΔΡΑΣΗ, δηλαδή αντί να ζητούν από άλλους να αλλάξουν τα πράγματα οι νέοι μπαίνουν μπροστά και οδηγούν στην αλλαγή
Όλα αυτά προϋποθέτουν συμμετοχή των νέων και εδώ εντοπίζονται οι ανάγκες των δύο οργανισμών που αναλαμβάνουν ετούτο το σχέδιο.
Γιατί η συμμετοχή εθελοντικά και χωρίς αποκλεισμούς απαιτεί ελκυστικούς τρόπους, ειδικούς χώρους και έργα, κυρίως για ομάδες της κοινωνίας που είναι λιγότερο ορατές και δεν ακούγονται συχνά.
Ο ψηφιακός κόσμος ανοίγει δυνατότητες συμμετοχής στα κοινά σε όλους, αρκεί εμείς να φροντίσουμε να έχουν δυνατότητες πρόσβασης όλοι ανεξαιρέτως.
Άρα, πρώτο ζητούμενο η δημιουργία υποδομών, η εξασφάλιση της προσβασιμότητας, μέσω της οποίας όλες οι δυνάμεις της κοινωνίας των πολιτών εξασφαλίζουν ισότιμη «ψηφιακή» παρουσία στη δημόσια δράση.
Να λοιπόν γιατί θέλουμε να εκτελέσουμε ετούτο το σχέδιο συμμετοχής των νέων στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+.
ΓΙΑΤΙ:
Θέλουμε να αναπτύξουμε μια κουλτούρα συμμετοχής και μια αίσθηση ενεργών πολιτών.
Θέλουμε να ξαναχτίσουμε την εμπιστοσύνη μεταξύ πολιτών και της τοπικής διοίκησης .
Θέλουμε οι πολίτες να δημιουργούν από κοινού λύσεις (ιδέες, σχέδια, ατζέντες, δράσεις) μαζί μας, την τοπική διοίκηση.
Θέλουμε να διευκολύνουμε τον διάλογο μεταξύ εκλεγμένων αξιωματούχων και πολιτών.
Θέλουμε να συλλέξουμε τις γνώμες και τις απόψεις των πολιτών για δημόσια θέματα ή δράσεις, να τις αναδείξουμε και να τις κάνουμε δική τους υπόθεση.
Θέλουμε οι νέοι μας να γίνουν πολίτες του κόσμου, να βλέπουν και να παραδειγματίζονται από δράσεις και καλές πρακτικές ανά τον κόσμο, με τη χρήση νέων τεχνολογιών.
Αυτό το σύνολο κινήτρων αναδεικνύει τον πλούτο και την ποικιλομορφία των στόχων (αλλά και των προκλήσεων) που το σχέδιό μας επιθυμεί να αντιμετωπίσει μέσω της συμμετοχής των πολιτών: από την εμπιστοσύνη έως το διάλογο, από τη διαβούλευση έως τη συν-δημιουργία, από τα σύγχρονα προβλήματα, όπως κλιματική αλλαγή, πρόσφυγες και μετανάστες, κοινωνικός αποκλεισμός, κα, έως τις λύσεις τους.
Εξειδικεύοντας τα παραπάνω, οι στόχοι του σχεδίου μας είναι:
• Η παροχή ενημέρωσης και πληροφόρησης προς κάθε ενδιαφερόμενο για τα ζητήματα που πραγματεύεται τόσο το παρόν σχέδιο συμμετοχής των νέων, όσο και το πρόγραμμα Erasmus+ γενικότερα.
• Η ενεργοποίηση των πολιτών και των λοιπών κοινωνικών εταίρων στις διαδικασίες χάραξης σχετικών πολιτικών με την άμεση συμμετοχή τους στις διαδικασίες διαβούλευσης και λήψης σχετικών αποφάσεων
• Η διαμόρφωση, παρακολούθηση και διαχείριση με δυναμικό τρόπο της στρατηγικής και των δράσεων τοπικής ατζέντας
• Η παροχή μετρήσιμων και συγκρίσιμων δεδομένων σε πραγματικό χρόνο για τα αποτελέσματα της στρατηγικής της διοίκησης του Δήμου και των επακόλουθων δράσεων.
• Η ενδυνάμωση της επικοινωνίας μεταξύ των πολιτών
• Η ενθάρρυνση του ουσιαστικού διαλόγου αποκαθιστώντας ένα μόνιμο κανάλι επικοινωνίας μεταξύ των πολιτών και των Δημοτικών Αρχών.
• να φέρουμε σε επαφή νέους ανθρώπους και υπεύθυνους λήψης αποφάσεων σε τοπικό, περιφερειακό, εθνικό και διακρατικό επίπεδο και να συμβάλουμε στον διάλογο της ΕΕ για τη νεολαία.
• να αυξήσουμε την ευαισθητοποίηση των νέων σχετικά με τις κοινές ευρωπαϊκές αξίες και θεμελιώδη δικαιώματα και να συμβάλουμε στη διαδικασία της ευρωπαϊκής ενοποίησης, μεταξύ άλλων, συνεισφέροντας στην επίτευξη ενός ή περισσότερων στόχων της ΕΕ για τη νεολαία.



Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου