Καθοριστικής σημασίας,για την Δημοκρατία, η συμμετοχή των νέων στα κοινά…





 Ζούμε σε μία εποχή που χαρακτηρίζεται από κοσμογονικές αλλαγές και ανακατατάξεις  καθώς επίσης και από πολιτικές και οικονομικές μεταρρυθμίσεις, που πολλές φορές θα μπορούσαμε να ισχυριστούμε ότι τείνουν στην απαξίωση των ανθρώπινων αξιών & ιδανικών.

Ζούμε στην εποχή της Τεχνολογικής Εξέλιξης, στην εποχή των προκλήσεων και των καθημερινών κινδύνων για όλους μας και ιδιαίτερα για τους νέους μας.

Ζούμε στην εποχή του «εύκολου χρήματος» την εποχή όπου το «εγώ» έχει υπερισχύσει του «εμείς» . Στην εποχή του «ωχαδερφισμού» και της απομάκρυνσης διαφόρων κοινωνικών ομάδων (όπως η νεολαία) από την δραστηριοποίηση για τα κοινά .

Οι σημερινοί νέοι  έχουν πολλά προβλήματα που δε διαφέρουν από τα προβλήματα των νέων της υπόλοιπης Ευρώπης. Η απασχόληση των νέων σε τομείς του ενδιαφέροντός τους, οι τρόποι ψυχαγωγίας, η αναζήτηση τρόπων επαφής μεταξύ τους, η συμβολή τους στη διαμόρφωση της νέας κοινωνίας, την οποία επιθυμούν να είναι καλύτερη, πιο ευαίσθητη, δημιουργική και αξιοκρατική, είναι μερικά από τα προβλήματα των σημερινών νέων.

Η προστασία του Περιβάλλοντος, η αντιμετώπιση των κινδύνων από τη μόλυνση την οποία βλέπουν καθημερινά να αυξάνεται, η δημιουργία οικογένειας και η στήριξη αυτής με θεσμούς και τρόπους που να λαμβάνουν υπόψη τις σημερινές συνθήκες εργασίας των νέων είναι από τα κυρίαρχα θέματα που προβληματίζουν τη νέα γενιά.

Ως κοινωνία έχουμε υποχρέωση να προχωρήσουμε στις αναγκαίες παρεμβάσεις για τον εκσυγχρονισμό και την ανάπτυξη του τόπου μας, αλλά ταυτόχρονα πρέπει να πάρουμε και τις όποιες πρωτοβουλίες απαιτούνται και οι οποίες εδράζονται στην αντίληψη ότι «προϋπόθεση για τη διεύρυνση και την ολοκλήρωση της Δημοκρατίας είναι η ενθάρρυνση της συμμετοχής και της ενεργοποίησης των πολιτών και ιδιαίτερα των νέων, καθώς και η εξασφάλιση των συνθηκών που καθιστούν αυτή τη συμμετοχή εφικτή, ελκυστική, αποτελεσματική και δημιουργική».

 

Οφείλουμε να συνεργαστούμε με όλες τις κοινωνικές δυνάμεις και τάξεις του τόπου μας, καθιστώντας τις συμμέτοχους και συνδημιουργούς του κοινού μέλλοντος με ιδιαίτερη βαρύτητα στους νέους μας που αποτελούν τη χρυσή ελπίδα και το μέλλον του τόπου μας.

Είναι αλήθεια ότι συνήθως αναφερόμαστε μελαγχολικά στη συμμετοχή των νέων. Θυμίζει μια παλιά ιστορία, ένα χαμένο στοίχημα που πέρασε ή περνάει μέσα από τον όποιο κομματικό πατερναλισμό. Ενδεχομένως αυτό να συμβαίνει, γιατί στην επιδιωκόμενη συμμετοχή των νέων, συνήθως δεν τους δίδεται η δυνατότητα αυτή τη συμμετοχή να την μετουσιώσουν σε ενεργή συμμετοχή.

Πολλές φορές επικρατεί η αντίληψη που αποθαρρύνει: είναι νέος άρα άπειρος!. Είναι λάθος…Οι νέοι είναι πολύ ώριμοι και έχουν ,κατά κανόνα, ποιοτικότερη μόρφωση(δοκτορά, πτυχία, ξένες γλώσσες κλπ)από τους παλαιότερους…

Όμως είναι επίσης λάθος και η μεγιστοποίηση του κριτηρίου του νεαρού της ηλικίας ως κύριο στοιχείο ανανέωσης, που οδηγεί σε ένα ιδιότυπο ηλικιακό ρατσισμό κατά των παλαιότερων και στερεί την κοινωνία από την χρήσιμη εμπειρία τους…

Εμείς, πιστεύουμε ότι κάθε γενιά γράφει τη δικιά της ιστορία στο πολιτικό και κοινωνικό γίγνεσθαι ,ανάλογα βέβαια τα κίνητρα ή τα ερεθίσματα που κάθε εποχή προσφέρει.

Γαλήνη Σταφυλά



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η συμμετοχή των νέων στα κοινά έχει πολλά οφέλη