Οφέλη από την εφαρμογή της Ηλεκτρονικής Δημοκρατίας

 





Τα οφέλη από την εφαρμογή της ηλεκτρονικής δημοκρατίας, από τους δημόσιους

και μη φορείς είναι:

􀂾 Η καλλιέργεια μιας νοοτροπίας δημοκρατικής συμμετοχής από όλους τους εμπλεκόμενους.

􀂾 Η συμβολή στην εμπιστοσύνη των πολιτών στον θεσμό που εκφράζει κάθε φορέας, π.χ. της τοπικής αυτοδιοίκησης, και στη διαφάνεια.

􀂾 Η ενθάρρυνση της άμεσης συμμετοχής των πολιτών στα κοινά σε καθημερινό επίπεδο.

􀂾 Η επίτευξη ενός ουσιαστικού διαλόγου με τους πολίτες για θέματα χάραξης και διαμόρφωσης πολιτικής.

􀂾 Η αύξηση της συμμετοχής των πολιτών στο σύνολο των διαδικασιών έκφρασης της δημοκρατίας, π.χ. εκλογές.

􀂾 Η δημιουργία συνθηκών στήριξης του εκάστοτε φορέα από τους κοινωνικούς φορείς αλλά και το προσωπικό του, τα στελέχη του κλπ.

Απώτερος στόχος θα πρέπει να παραμένει σε κάθε περίπτωση η ενδυνάμωση της Δημοκρατίας και η ανάπτυξη του ατόμου-πολίτη εντός του συλλογικού γίγνεσθαι.

 Η Ηλεκτρονική Δημοκρατία στην Ελλάδα

Οι εταιρείες που ασχολούνται με θέματα ηλεκτρονικής δημοκρατίας στην Ελλάδα, στοχεύουν στην ανάπτυξη μιας ολιστικής προσέγγισης ηλεκτρονικής δημοκρατίας βάση παγκοσμίων προτύπων, η οποία θα πρέπει να καλύπτει το σύνολο των θεμάτων που προκύπτουν κατά την εφαρμογή της ηλεκτρονικής δημοκρατίας στην πράξη. 

Η κάθε προσέγγιση ξεχωριστά θα πρέπει να παρέχει τη δυνατότητα σε κάθε ενδιαφερόμενο φορέα να επιτύχει την ενεργή συμμετοχή των πολιτών στα κοινά, στη διαδικασία λήψης αποφάσεων και στη διαμόρφωση πολιτικών, με ασφάλεια και αξιοπιστία.

Σε κάθε επίπεδο διακυβέρνησης, από το κυβερνητικό μέχρι το τοπικό, η οποιαδήποτε προσέγγιση θα πρέπει να παρέχει ένα ευρύ φάσμα εργαλείων, μεθόδων και υπηρεσιών που με συγκεκριμένα βήματα θα μπορούν να οδηγήσουν στην επιτυχημένη εφαρμογή της ηλεκτρονικής δημοκρατίας στην πράξη. Μόνο έτσι Δημοκρατία και ο Διάλογος θα γίνουν καθημερινή πρακτική.

Ολίνα Λεκίδου- Δημοτική πολιτιστική κίνηση



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η συμμετοχή των νέων στα κοινά έχει πολλά οφέλη